Analiza de luni. Proximitatea modernă, o piaţă de 2-3 mld. euro, este astăzi terenul de luptă al majorităţii retailerilor internaţionali, însă printre pionieri se numără un antreprenor român. De ce a eşuat Dinu Patriciu cu Mic.Ro acolo unde astăzi „înfloresc“ Shop&Go sau LaDoiPaşi?

♦ Practic, Mic.Ro a fost gândit în urmă cu 15 ani pe un model similar cu cel pe care METRO l-a aplicat ulterior şi pe baza căruia a construit franciza LaDoiPaşi, care are astăzi 2.400 de magazine ♦ Tot în franciză sau într-un model similar s-au dezvoltat, cel puţin parţial, şi Profi, Mega Image, Auchan şi Carrefour pe segmentul de proximitate. Acelaşi model (contract de management) îl aplică şi reţeaua Froo ♦ Aceste concepte au la bază tradiţionalul magazin de la parterul blocului sau de la colţul străzii, însă ele sunt aduse în prezent ca design şi portofoliu de produse, beneficiind totodată de notorietatea brandurilor sub care sunt operate şi de bugetele de marketing pe măsură ♦ Spre comparaţie, în România mai există doar circa 50.000 de magazine tradiţionale, de trei ori mai puţine decât acum trei decenii, iar cele mai multe sunt în rural şi urbanul mic, acolo unde proximitatea modernă nu a ajuns. Încă.

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro