Ioana Matei, Business Magazin: Am trecut de 20 de ani şi ne continuăm drumul de a scrie povestea businessului românesc

„Legenda”, transmisă din generaţie în generaţie de jurnalişti ai revistei, spune că Business MAGAZIN s-a născut pe 5 octombrie 2004, când o echipă de oameni dedicaţi şi-a propus să creeze o revistă de business diferită, care să depăşească toate standardele media de pe piaţă. „Ţelul nostru? Să facem cea mai bună revistă săptămânală de business din România”, spunea Laurenţiu Ispir, redactorul-şef sub coordonarea căruia a apărut această revistă.  Astăzi, după 20 de ani şi câteva zile  (dacă citiţi acest număr imediat după ce a ieşit din tipar), BUSINESS Magazin a devenit singura revistă săptămânală de business de pe piaţa românească, nu pentru că asta ne-am dorit neapărat, ci pentru că am înţeles că adaptarea la schimbările din industrie, dar şi faptul că am rămas fideli valorilor iniţiale ale revistei sunt esenţiale pentru succesul pe termen lung. Când am început să lucrez pentru BUSINESS Magazin, în urmă cu 12 ani, mulţi dintre cei pe care îi întâlneam în cadrul conferinţelor şi evenimentelor de business, alţi jurnalişti sau oameni de afaceri se întrebau „cât o să mai rezistăm”, în contextul în care tot mai multe reviste, din toate domeniile, dispăreau de pe piaţă. Adevărul este că, cel puţin din felul în care am perceput eu lucrurile, în ultimii 12 ani, nu a fost niciodată vorba despre „rezistenţă” sau despre „chinul de a continua”, ci despre o muncă extrem de plăcută, pe care ne-am propus mereu să o diversificăm sau îmbunătăţim într-un fel sau altul. Esenţa continuităţii a ţinut, cred  eu, mai ales de munca acelor colegi care au fost dispuşi să „îmbrăţişeze” noutăţile, păstrând totuşi şi elementele tradiţionale care ţin de print – asta a însemnat – cel puţin, pentru anumite perioade, foarte multă muncă suplimentară. Colegii mei, Camelia Iliescu (art director), Roxana Cârcior (DTP şi producător video), George Toader (editor foto şi „webgod”), Iulian Popa (prelucrare foto), Ioana-Mihai Andrei (redactor-şef), Ovidiu Vitan (corectură), Cristian Hostiuc (directorul editorial al Ziarului Financiar şi BUSINESS Magazin) sunt doar o parte dintre cei care au fost alături de BUSINESS Magazin de la început şi care au acceptat provocarea adaptării noilor realităţi din industria media. De asemenea, colegii noştri de la Ziarul Financiar au fost dispuşi să scrie în revistă – acesta fiind locul unde ştirile lor din ziar dobândesc dimensiunea de „poveste”. Am avut norocul de-a lungul anilor şi de echipe foarte competitive în materie de evenimente, marketing, vânzări. Tehnologia, social media, revoluţiile digitale nu ne-au ocolit. Însă, în loc să ne opunem acestor schimbări, le-am integrat, am învăţat şi am inovat, păstrând totodată esenţa valorilor care au făcut ca BUSINESS Magazin să fie ceea ce este astăzi, în principiu dorinţa de a spune poveştile afacerilor româneşti sau brandurilor/multinaţionalelor care au fost cucerite de România. Cred că nu greşesc dacă spun că am fost pionieri în „podcasturi” cu oameni de afaceri înainte ca acest concept să prindă cu adevărat contur şi să devină fenomenul global de azi – forma poate în care am publicat aceste poveşti a fost uşor diferită. Am rămas fideli periodicităţii săptămânale, însă, de-a lungul anilor, ne-am extins mult dincolo de paginile tipărite, dezvoltând un ecosistem de produse media care oferă platforme pentru managerii şi antreprenorii din România să-şi împărtăşească poveştile şi succesele. Conferinţele noastre tematice, precum Meet the CEO şi Meet the Employer, galele de lansare a cataloagelor şi alte evenimente speciale, au devenit puncte de întâlnire pentru liderii de afaceri şi cei care vor să îi urmeze.  Am scos la lumină, an de an, figuri care modelează economia României prin cataloagele 100 TINERI MANAGERI DE TOP, 100 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS şi 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA. De asemenea, am explorat noi nişe de business şi am lansat suplimente dedicate celor mai inovatoare companii, dar şi aspectelor legate de responsabilitatea socială corporativă. În plus, am fost printre primii care am păşit în lumea streamingului video, cu emisiuni precum Smart Business sau Viaţă de corporatist, oferind astfel o nouă dimensiune poveştilor despre afaceri şi leadership. Gala „100 cei mai admiraţi CEO din România”, pe care o vom organiza pe 21 octombrie, va marca nu doar aniversarea noastră, ci şi lansarea unei ediţii speciale a revistei, în care vom celebra povestea de 20 de ani şi vom reflecta asupra provocărilor şi realizărilor. Aceasta va fi ocazia perfectă să ne uităm la obiectivele viitoare, printre care extinderea conţinutului dedicat leadershipului pe platforme multiple, consolidarea poziţiei noastre ca hub de business networking, lansarea unei noi platforme online, care să facă mai prietenoasă interacţiunea cu voi.  Astfel, BUSINESS Magazin nu doar că va continua „să reziste”, ci se va transforma, rămânând un loc de inspiraţie pentru toţi cei care vor să îşi lase amprenta în carieră şi în lumea românească a afacerilor.

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro