Prima competiţie pentru un loc în CA al Portului Constanţa

Cerinţa  Comisiei  Europene,  inclusă şi în PNRR, privind  guvernanţa corporativă începe să prindă viaţă, mai ales că OUG 109/2011 prevede explicit că o persoană juridică poate fi membru într-un consiliu de administraţie al unei companii de stat.Organizaţia Patronală Constanţa Port Business Association (CPBA), care reuneşte principalii operatori portuari, furnizori de servicii maritime şi comercianţi internaţionali, cu o cifră de afaceri cumulată de 8,45 miliarde lei şi 63,2 milioane tone de mărfuri operate în 2024, solicită includerea unui reprezentant propriu în Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa”. CPBA argumentează că prezenţa sa ar aduce expertiză directă, o viziune integrată asupra lanţului logistic şi o legătură eficientă între mediul privat şi autoritatea portuară, contribuind astfel la o administrare modernă şi competitivă a celui mai important hub maritim al României.”Organizaţia Patronală Constanţa Port Business Association este o organizaţie autonomă, nu are caracter politic şi este înfiinţată ca persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial. Organizaţia reprezintă interesele comune ale membrilor săi, le susţine şi apară, inclusiv în legătură cu autorităţile publice, cu sindicatele, cu alte persoane fizice şi juridice, în raport cu obiectul şi scopul lor de activitate, atât pe plan naţional cât şi internaţional. Organizaţia este înfiinţată şi funcţionează în baza statutului propriu, are organe de conducere şi reprezentare proprii. Pentru atingerea obiectivelor stabilite derulează o serie de activităţi specifice prin care promovează, susţine şi apără interesele economice, tehnice şi juridice ale membrilor săi”, se arată într-o adresă oficială către compania Fox Management Consultants, semnată de către Viorel Panait, Preşedintele Consiliului Director Constanţa Port Business Association.Fox Management Consultants SRL are rolul de firmă de recrutare responsabilă cu selecţia membrilor Consiliului de Administraţie al CN APMC.     În scrisoare se spune că membrii CPBA sunt societăţi care genereaza fluxuri de mărfuri şi prestează servicii portuare şi operaţiuni adiacente în perimetrul porturilor Constanţa, Mangalia, Midia, fiind astfel subiecte ale autorităţii exercitate de CN APMC, desfăşurând activităţi economice în toate porturile din subordinea CN APMC.CPBA reprezintă:• 19 terminale portuare de operare şi depozitare mărfuri• 12 furnizori de servicii de transport, alte servicii maritime şi logistică• 6 mari comercianţi firme multinaţionale de mărfuri agricole şi produse petroliere• 12 furnizori de servicii pentru infrastructură şi suprastructură portuară, IT şi telecomunicaţiiMembri CPBA au avut în exerciţiul financiar 2024 o cifră de afaceri de 8,45 miliarde lei, un număr de 8.413 salariaţi, operează în portul Constanţa un volum de mărfuri de 63,2 milioane tone, având o contribuţie la total mărfuri operate portuar de cca. 80%.”Organizaţia noastră, autonomă şi non-politică, are ca scop reprezentarea intereselor comune ale membrilor săi, promovându-le şi apărarea acestora în relaţiile cu autorităţile publice şi alte entităţi. Prin statutul nostru, ne desfăşurăm activităţi diverse menite să sprijine, să apere şi să promoveze interesele economice, tehnice şi juridice ale membrilor CPBA”, se arată în scrisoare.Constanţa Port Business Association beneficiază de o experienţă vastă în domeniul corporativ, maritim şi al comerţului internaţional, specifică mărfurilor tranzitate prin portul Constanţa. Această expertiză reuneşte competenţele necesare pentru a sprijini funcţionarea şi organizarea eficientă a CN APMC. Membrii CPBA activează în porturile Constanţa, Mangalia şi Midia, precum şi în comerţul global reprezentând o gamă variată de sectoare, precum terminalele de operare şi depozitare a mărfurilor, transportul maritim şi logistică şi comerţ internaţional. În 2024, aceştia au înregistrat o cifra de afaceri de 8,45 miliarde lei şi au operat un volum impresionant de 63,2 milioane tone de mărfuri, având astfel un impact considerabil asupra economiei regionale.”Implicarea noastră în guvernanţa corporativă a CN APMC este motivată de dorinţa de a asigura o administrare eficientă a Portului Constanţa, un nod maritim crucial pentru România şi un actor important pe scena comerţului internaţional. Prin integrarea CPBA în Consiliul de Administraţie, vom aduce expertiză valoroasă şi o viziune completă asupra nevoilor şi provocărilor cu care se confruntă operatorii portuari”, se mai arată în documentul semnat de Viorel Panait.”Reprezentantul nostru propus, la rândul său cu o experienţă vastă în domeniul maritim şi cunoştinţe aprofundate despre structurile interne ale CN APMC, este pregătit să contribuie la definirea strategiilor de dezvoltare a portului. Abordarea sa bazată pe date şi feedback constant de la membrii asociaţiei va asigura o adaptare rapidă la schimbările pieţei şi la cerinţele internaţionale, facilitând un dialog constructiv între mediul privat şi CN APMC.”În concluzie, se spune în scrisoare, integrarea CPBA în Consiliul de Administraţie nu este doar o alegere înţeleaptă, ci şi o oportunitate de a consolida competitivitatea Portului Constanţa şi de a promova o guvernanţă modernă şi adaptată realităţilor economice actuale. Cu expertiza noastră, suntem pregătiţi să contribuim la viitorul prosper al acestui important hub logistic.”Decizia noastră de implicare în guvernanţa corporativă a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa a fost confirmată de manifestările de voinţă a celor peste 49 de membri ai CPBA pentru următoarele considerente:Administrarea eficientă a acestuia determină nu doar performanţa economică a regiunii, ci şi competitivitatea României pe piaţa globală. În acest context, Consiliul de Administraţie al companiei naţionale care gestionează portul are o responsabilitate majoră în stabilirea politicilor şi strategiilor de dezvoltare.CPBA reuneşte cei mai importanţi actori economici, acoperind o gamă largă de activităţi: operaţiuni portuare, transport pe căi navigabile interioare, transport feroviar şi rutier, logistică, foraj maritim, activităţi extractive, comerţ global cu produse agricole, producţie şi comerţ de îngrăşăminte, precum şi proiectare şi execuţie de infrastructură şi echipamente navale. Această diversitate conferă CPBA în calitate de membru al consiliului o perspectivă integrată asupra nevoilor reale ale portului şi ale pieţei. Deciziile strategice ale CN APMC vor fi fundamentate pe date reale şi pe o viziune colectivă, ceea ce reduce riscul de erori şi creşte eficienţa operaţională. În plus, această legătură directă cu mediul privat stimulează adaptarea rapidă la schimbările pieţei şi la cerinţele internaţionale, consolidând poziţia Portului Constanţa ca hub logistic de prim rang.Nu există nicio incompatibilitate între CN APMC şi CPBA, ceea ce permite o colaborare transparentă şi eficientă. Prin urmare, includerea unui astfel de membru în consiliu nu este doar benefică, ci esenţială pentru o guvernanţă modernă şi adaptată realităţilor economice.Un alt aspect important este faptul că reprezentantul CPBA devine un canal de comunicare direct între mediul privat şi CN APMC. Această interconectare permite anticiparea problemelor, identificarea oportunităţilor şi implementarea rapidă a soluţiilor. Într-un context global marcat de volatilitate economică şi schimbări tehnologice accelerate, această adaptabilitate este vitală. Mai mult, diversitatea membrilor CPBA oferă o imagine completă asupra lanţului logistic, de la producţie la distribuţie, ceea ce facilitează dezvoltarea unor strategii integrate şi sustenabile.Persoana propusă ca reprezentant are, la rândul său, un profil profesional remarcabil: comandant de cursă lungă, cu experienţă vastă în administrarea problemelor navale interne şi internaţionale, şi fost director general al CN APMC. Această combinaţie de competenţe îi conferă o înţelegere profundă a mecanismelor interne ale CN APMC, dar şi a standardelor globale din industria maritimă. Experienţa internaţională îi permite să anticipeze tendinţele majore, precum digitalizarea operaţiunilor, decarbonizarea transportului şi dezvoltarea infrastructurii intermodale. În plus, reputaţia sa profesională oferă credibilitate în relaţiile cu partenerii externi şi autorităţile, facilitând negocieri avantajoase şi atragerea de investiţii. Leadership-ul adaptativ şi capacitatea de a armoniza interesele operatorilor portuari cu cele ale statului transformă această persoană într-un factor de stabilitate şi progres. Prin urmare, numirea sa în Consiliul de Administraţie nu este doar o alegere logică, ci o investiţie strategică în viitorul Portului Constanţa.””În concluzie, CPBA în Consiliul de Administraţie al CN APMC aduce o valoare incontestabilă, prin accesul la informaţii actualizate şi prin reprezentarea intereselor economice reale ale portului. Dacă reprezentantul CPBA este, în plus, o persoană cu experienţă maritimă globală şi managerială, beneficiile cresc exponenţial, asigurând o guvernanţă eficientă, o viziune strategică şi o adaptare rapidă la provocările internaţionale. Astfel, Portul Constanţa îşi consolidează poziţia de lider regional şi devine un actor competitiv pe piaţa globală a transporturilor maritime”, se precizează în scrisoarea semnată de Viorel Panait.  

.hide {
display: none!important;
}
#playerContainer {
display: inline-block;
margin: 20px auto!important;
background: #eee;
display: inline-block;
padding: 20px;
border-radius: 15px;
}
.logoContainer {
margin-bottom: 10px!important;
width: 200px;
}
.logoContainer img {
width: 100%;
}

(function() {

var answerContainer;
var playerContainer;
var logoContainer;
var panel;
var audioTag;
var audioSource;
var logo;
var stage;
var songIndex = 0;
var previewState = "";
var nextBtn;
var radio_playlist = [
'/playlist/track1.mp3',
'/playlist/track2.mp3',
'/playlist/track3.mp3',
'/playlist/track4.mp3',
'/playlist/track5.mp3'
];

//creez sursa playerului
audioSource = document.createElement("source");
audioSource.setAttribute("src", radio_playlist[songIndex]);
audioSource.setAttribute("type", "audio/mpeg");

//creez playerul si adaug sursa
audioTag = document.createElement("audio");
audioTag.controls = true;
// audioTag.autoplay = true;
audioTag.appendChild(audioSource);

//creez img cu logo
logo = document.createElement("img");
logo.setAttribute("src", "/images/logo_smart.png");

//creez un div in care pun img-ul cu logo
logoContainer = document.createElement("div");
logoContainer.setAttribute("class", "logoContainer");
logoContainer.appendChild(logo);

//creez containerul playerului si adaug logoul si playerul
playerContainer = document.createElement("div");
playerContainer.setAttribute("id", "playerContainer");
playerContainer.appendChild(logoContainer);
playerContainer.appendChild(audioTag);

var interv = setInterval(function () {

panel = document.getElementById("nvl-widget-container").querySelector('.nvl-panel');

if (panel) {

panel.insertBefore(playerContainer, panel.childNodes[2]);

stage = 1;
previewState = "quiz";
addEventButton();
clearInterval(interv);
}
}, 1000);

function addEventButton() {
var interv = setInterval(function () {
nextBtn = document.getElementById("nvl-next-button");
if (typeof(nextBtn) != 'undefined' && nextBtn != null) {
if (stage > 1) {
nextBtn.removeEventListener("click", handleClickNextButton);
}
nextBtn.addEventListener("click", handleClickNextButton);
clearInterval(interv);
}
}, 100);
}

function handleClickNextButton() {

var interv = setInterval(function () {

answerContainer = document.getElementById("nvl-widget-container").getElementsByClassName("nvl-answers-container")[0];

if (typeof(answerContainer) != 'undefined' && answerContainer != null && answerContainer.hasAttribute("type")) {

if ( answerContainer.getAttribute("type") === "results" && previewState === "quiz" ) {

stage++;
previewState = "results";
playerContainer.classList.add("hide");
audioTag.pause();
addEventButton();
clearInterval(interv);

} else if ( answerContainer.getAttribute("type") === "quiz" && previewState === "results" ) {

stage++;
previewState = "quiz";
playerContainer.classList.remove("hide");
nextSong();
addEventButton();
clearInterval(interv);

}
}
}, 100);
}

function nextSong() {
songIndex += 1;
audioSource.setAttribute("src", radio_playlist[songIndex]);
audioSource.setAttribute("type", "audio/mpeg");
audioTag.load();
}

function getCookie(name) {
var value = "; " + document.cookie;
var parts = value.split("; " + name + "=");
if (parts.length == 2) return parts.pop().split(";").shift();
}

function nextDay(x){
var now = new Date();
var daysLeft = (x+(7-now.getDay())) % 7;
if(daysLeft == 0) {
daysLeft = 7;
}
now.setDate(now.getDate() + daysLeft);
return now;
}

function cookieStatus() {
var quizCookie = "nvl_quiz_cookie";
var testCookie = "verify_quiz";
var dayLimit = 1; // ziua de luni - ziua in care trebuie sterse cookieurile quizului sa se poata afisa din nou
var oraStergere = 14; // ora la care se vor sterge cookieurile

var value = getCookie(testCookie);

if (!value) {
// console.log("Nu exista cookiul meu, deci stergem cookie-ul sondajului si scriu cookie-ul meu");
var date = nextDay(dayLimit);
date.setHours(oraStergere);
date.setMinutes(0);
date.setSeconds(0);

document.cookie = quizCookie + "=; expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:01 GMT; path=/";
document.cookie = testCookie + "=1; expires=" + date + "; path=/";
}
else {
// console.log("Exista cookiul meu, deci nu fac nimic");
}
}

// cookieStatus();

})();

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro