Polonia îşi pune problema foarte serios: ce înseamnă exact o companie „poloneză“ şi ce importanţă are ca firmele să fie poloneze. Orlen, în rol de cea mai mare companie energetică a Poloniei, vrea să joace un rol principal, investind în firme poloneze, inclusiv pentru a putea vinde hotdogi polonezi în benzinăriile sale

Repolonizarea economiei Polo­niei sună mai mult a slogan politic decât a reformă, fără impact real în lumea reală. Şi totuşi, repo­lo­nizarea se întâmplă însă dimen­siunea ei depinde de definiţii şi de repere. Ţine de ideea de patriotism economic, de nevoia de a sprijini afacerile poloneze şi de întărirea lan­ţu­rilor de aprovizionare cu verigi locale. Mizele sunt mari deoarece dacă repolonizarea devine o politică de stat reală, companiile poloneze şi produsele poloneze vor avea întâietate în, spre exemplu, contractele de achiziţii publice, construcţii, infrastructură, apărare şi energie. Achiziţiile publice reprezintă în prezent 12% din PIB, iar economia poloneză este cea mai mare din regiune.

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro