„Vorbim despre o legislaţie care parţial se află în proces de creare, dar care cumva reprezintă un al doilea nivel de legislaţie după ceea ce s-a întâmplat, să spunem, la începutul erei tehnologice. La momentul acesta, aş spune că, de exemplu, legea comerţului electronic, care setează nişte principii de răspundere foarte importante pentru platformele online, pentru motoarele de căutare, în general pentru cei care furnizează servicii ale societăţii informaţionale, este bazat pe o directivă din 2000, moment la care Facebook nu exista. La momentul acesta discutăm despre un nou regulament care va ranforsa regulile pe pe care le avem în directiva respectivă şi în legea de implementare a directivei, dar este un cadru extrem de complex care se combină cu altele. Nu este un singur act de reglementare care va rezolva toate problemele. Este un act care se alătură altora, cum ar fi, de exemplu, GDPR-ul. Într-adevăr, factorul uman rămâne unul foarte important, factor uman fiind de altfel relevant pentru modul în care se judecă modul de implementare a scoringului sau a profilărilor. Deci regulamentul privind protecţia datelor a pus baza pentru această legislaţie de nouă generaţie din care face parte, inclusiv regulamentul privind inteligenţa artificială despre care putem să discutăm, care este încă în proces de facere, sau regulamentul privind serviciile societăţii informaţionale care a fost publicat, a intrat în vigoare şi treptat, treptat devine aplicabil pentru diferiţi actori din industrie”, a spus Monica Iancu, Partner, Bondoc şi Asociaţii, în cadrul conferinţei ZF Digital Summit 2023 Monica Iancu.
Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro