Piaţa auto, inclusiv cea premium, este în creştere, după ce industria a aterizat destul de rău după 2019, după pandemie şi război, a declarat Mihai Ivănescu, Director General Premium Auto şi vicepreşedinte APIA în cadrul conferinţei ZF Transporturi, Logistică&Automotive. ”Acum creştem sănătos. Există şi programele de achiziţie a maşinilor noi, mai puţin poluante. Vrem să reducem amprenta de carbon. Estimăm o creştere de 5-10% a pieţei în 2023, dar depinde de segmente”.
În opinia lui, la maşinile premium, influenţa programelor guvernamentale pentru achiziţia maşinilor e mai puţin simţită. ”Ca importator, pragul de 75.000 euro la maşini electrice, prin Rabla Plus, are un impact foarte redus. Noi ne schimbăm gama de produse şi impactul nu e imediat. Pragul a fost o decizie a Ministerului Mediului. Eu am susţinut un prag de peste 100.000 euro, dar ni s-a explicat că trebuie scoase cât mai multe maşini poluante din piaţă şi înlocuite cu cele cu emisii zero sau cât mai reduse” În 2009, parcul auto avea o vechime de 8 ani, acum avem o vechime medie de 17 ani. În 2007, maşinile cu o vechime de 0-2 ani reprezentau 22%, acum 3%. Şi tot azi, maşinile mai vechi de 20 de ani reprezintă 30% din piaţă. ”La nivel naţional, limita de 75.000 euro a fost o decizie care a încercat să impace marea masa a celor care cumpără maşini în 2023”
Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro