LIFE IS HARD își crește profitul cu 55% în T3

8 noiembrie 2022

LIFE IS HARD (LIH), companie de tehnologie listată la BVB, piața AeRo, și-a crescut cu 55% profitul net în trimestrul 3 al anului
în curs, ajungând la 4,34 mil lei, în timp ce EBITDA a înregistrat o creștere de 30%.
În aceeași perioadă, compania și-a îmbunătățit lichiditatea, și-a scăzut gradul de îndatorare și se află într-un echilibru
financiar stabil, deținând active totale care acoperă de aproape trei ori datoriile.

La nivelul cifrei de afaceri, LIH a înregistrat o creștere de 15%, realizând 18,45 milioane lei. Cea mai mare pondere în venituri,
53%, o are linia de business ITC&Telco, în timp ce 34% sunt generate de către divizia INSURANCE, iar 13% provin din alte
proiecte - în principal dezvoltarea de soft pentru IMM-uri.
„Toate rezultatele financiare ale LIFE IS HARD s-au îmbunătățit în trimestrul 3 cu două cifre, comparativ cu aceeași perioada
din 2021, iar fundamentul pe care dezvoltăm LIH este tot mai stabil. În ciuda faptului că actualul context macroeconomic
generează cheltuieli mai mari inclusiv pentru companii, privim cu încredere către finalul acestui an și către 2023, când ținta
noastră sunt investițiile în startup-uri insurtech”, spune Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIH.
Tot în primele 9 luni ale anului s-a operaționalizat o decizie strategică în ceea ce privește echipa internă: programul Stock
Option Plan (SOP) 2021 a devenit activ la nivelul întregii organizații, astfel încât toți angajații LIFE IS HARD au devenit, din
2022, acționari în companie.
„Este o premisă importantă de creștere a retenției de personal – în contextul în care piața forței de muncă pe zona de IT este
extrem de competitivă, iar localizarea geografică nu mai este un impediment, în varianta de lucru la distanță”, menționează
Cătălin Chiș.
În ceea ce privește finalul de an, LIFE IS HARD pregătește operaționalizarea unui nou demers strategic aprobat recent în
AGA: LIH Ventures, o nouă companie deținută integral de LIFE IS HARD, care va funcționa pe structura de holding.
„LIH Ventures va investi în inovație pentru asigurări și domenii conexe, astfel încât să creăm un ecosistem puternic în
România și la nivel regional. Compania va fi orientată către startup-uri care dezvoltă produse de digitalizare scalabile, bazate
pe tehnologii noi (Big Data Al/ML), și va contribui prin investiții pre-seed inclusiv la dezvoltarea startup-urilor și companiilor
young-growth din Europa de Sud-Est (SEE). Capitalul inițial de investiții se ridică la 1 milion de euro, iar proiectul este în fază
avansată: ne-am propus ca planul de acțiune să fie gata în următoarele 2 luni, avem în construcție echipa operațională și
studiem deja mai multe startup-uri în care am putea investi”, spune Erik Barna, fondator și membru al Consiliului de
Administrație LIH.
Consiliul de Administrație LIH este mandatat să stabilească planul de implementare și funcționare LIH Ventures, astfel încât
compania să poată face achiziții de participații la firme care dețin modele de afaceri și tehnologii noi și inovatoare în industria
de asigurări și servicii conexe (mobilitate, călătorie etc).

Raportul detaliat privind rezultatele trimestrului 3 și planurile de dezvoltare LIFE IS HARD poate fi consultat aici

Despre LIFE IS HARD | Work Soft
Înființată în 2003, la Cluj, LIFE IS HARD este prima companie românească de software listată la Bursa de Valori București,
piața Aero (2015), și are expertiză avansată în proiecte de digitalizare pentru companii și comunități. Performanțele LIFE IS
HARD au determinat prezența succesivă a companiei în topurile Deloitte CE Technology Fast 50 si FAST 500 EMEA (include
Europa, Middle East și Africa) și au adus constant comunității de business din România recunoaștere a performanțelor în
IT&C, prin nominalizări și premii la competiții internaționale de top.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro