
Chiriile spaţiilor comerciale de pe Calea Victoriei, principala arteră de retail din Bucureşti, au înregistrat în ultimul an a treia cea mai mare creştere dintre cele 50 de pieţe analizate la nivel global în ediţia din 2025 a raportului "Main Streets Across the World" realizat de Cushman & Wakefield. Cu un nivel mediu de 70 euro/mp/lună, nivel în creştere cu 17% faţă de anul trecut, Bucureştiul ocupă locul 39 la nivel mondial şi 24 în clasamentul european, la egalitate cu Zagreb.
Chiriile din Praga (235 euro/mp/lună), Budapesta (160 euro/mp/lună), Varşovia (92 euro/mp/lună), Belgrad (90 euro/mp/lună) au fost peste nivelul din Bucureşti, în timp ce valori mai mici se înregistrează în Sofia (61 euro/mp/lună), Bratislava (45 euro/mp/lună), Vilnius (39 euro/mp/lună), Riga şi Tallin (35 euro/mp/lună) sau Skopje (28 euro/mp/lună). Cea mai scumpă destinaţie de retail din lume a fost desemnată, în premieră, New Bond Street din Londra, unde chiriile au crescut cu 22% în ultimul an, ajungând la 1.707 euro/mp/lună. New Bond Street a depăşit Via Montenapoleone din Milano (1.667 euro/mp/lună), care anul trecut a devenit prima stradă europeană care s-a clasat pe primul loc în top, şi Upper Fifth Avenue din New York (1.530 euro/mp/lună). Folosind datele proprii ale Cushman & Wakefield, raportul se concentrează pe chiriile headline din 141 de locaţii urbane de top din întreaga lume, care de multe ori sunt asociate cu sectorul de lux. Raportul include totodată un index global ce clasifică cea mai scumpă destinaţie din fiecare piaţă. „Sectorul de retail trece printr-o transformare dinamică în întreaga lume pe fondul schimbărilor în ceea ce priveşte experienţele de shopping în magazinele fizice. Cererea pentru spaţii fizice este mai puternică acum mai mult ca niciodată, iar locaţia rămâne o constantă indiferent de momentul în care se află piaţa. Piaţa de retail de lux din România este încă o piaţă emergentă în Europa, dar investiţiile continue ale brandurilor internaţionale şi ale dezvoltatorilor de spaţii de retail, creşte atractivitatea străzilor emblematice. Calea Victoriei, singura arteră comercială din România inclusă în acest top mondial continuă să atragă retaileri de lux, iar prezenţa cu un magazin pe această stradă din centrul Bucureştiului este o decizie strategică care va asigura un avantaj competitiv”, a comentat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro