Cristina Miclea, Director Marketing, Lactalis România: Majoritatea portofoliului nostru e greu de exportat pentru că termenul de valabilitate este scurt şi pentru că gusturile nu sunt universale. Dar sunt şi produse cu care ne extindem pe alte pieţe, inclusiv tări arabe

Majoritatea portofoliului nostru e greu de exportat pentru că termenul de valabilitate este scurt, dar sunt şi produse cu care ne extindem pe alte pieţe, inclusiv tări arabe, a declarat Cristina Miclea, Director Marketing, Lactalis România în cadrul conferintei CONFERINŢA BRANDURI ROMÂNEŞTI 2024. ”Marea majoritate a portofoliului nostru e greu de exportat pentru că avem termen de valabilitate scurt. La iaurt, de exemplu, avem 20 de zile şi, dacă exportăm, ne rămân câteva zile de valabilitate din momentul în care ajunge pe raft, la clienţi. România e un caz special în Europa pentru că 70% din laptele de la raft e proaspăt. În alte ţări se preferă UHT. E mai greu să duci afară lapte proaspăt, dar exportăm lapte UHT”.
Cristina Miclea a adăugat că un alt impediment pentru export este că gusturile nu sunt universale. La iaurt şi brânzeturi specificităţile locale din România sunt destul de mari. ”În România, clienţii preferă un iaurt mai dulceag, dar în Bulgaria se preferă iaurturile mai acre. Caşcavalul are un gust şi formă specifică pe care consumatorii de afară nu o identifică cu gusturile lor. Sunt multe specificităţi locale. Şi la noi se preferă produsele locale tot mai mult. La fel e şi în alte ţări.  Dar sunt produse cu care ne extindem pe alte pieţe. De exemplu, crema de brânză, pe care o ducem şi în ţări arabe. Cottage cheese exportăm în Spania, urmează Franţa. Noi ne adresăm tuturor consumatorilor, nu comunităţilor de români”.

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro