Alina Donici, fondator, Artesana: Am pus deja pe hârtie următorul proiect, de 10 mil. euro, o nouă fabrică de brânzeturi

  Producătorul de produse lactate Artesana pregăteşte o nouă investiţie într-o fabrică de brânzeturi, un proiect în valoare de 10 mil. euro, susţine Alina Donici, fondatoarea companiei.     „Am pus deja pe hârtie următorul proiect, de 10 milioane de euro. Va fi noua fabrică de brânzeturi, sunt separate cele două - brânzeturile şi acidofilele, adică iaurtul, laptele şi sana, chefirul. Ne dorim să fie o fabrică care să se viziteze, în care să oferim şi experienţe, în care să testăm brânzeturi. Avem o grămadă de idei pe care le vom pune în practic”, a spus Alina Donici în cadrul conferinţei ZF IMM ’25.    Ce a mai declarat Alina Donici în cadrul evenimentului:    • Cred că în orice fel de parteneriat, dar mai ales când vorbim despre un fond de investiţii şi mai ales în business, este vorba despre oameni. Eu, înainte să intre ROCA în acţionariatul Artesana, credeam că Artesana trebuie să fie doar despre noi doi şi atât. Am avut norocul să ne caute ei pe noi şi să coboare Rudi din maşină în curtea fabricii, în mijlocul pandemiei, într-o perioadă extrem de provocatoare. Era cu un rucsac negru în spate şi mi s-a părut că face parte din ecosistem.   • Ne-am aşezat la masă, mie personal mi-a plăcut omul Rudi, tot ceea ce am agreat şi am scris pe hârtie din prima întâlnire, singura pe care am avut-o, Am pus-o apoi pe hârtie. Nu ne-am abătut de la nimic din ceea ce am scris acolo şi asta a fost foarte important pentru mine.    • Mă bucur că am ajuns la un grad de maturitate în care am înţeles că alături de investitorii potriviţi poţi duce compania la un alt nivel. În momentul acela chiar căutam finanţare, ca să vă dau cifre era o finanţare de aproape 7 milioane de euro. Compania era undeva aproape de afaceri de 4 milioane de euro, dar nu ajunsese la 4 mil. euro. Din partea băncilor am primit foarte multe aplauze: bravo, produsele sunt foarte bune, compania e foarte bună, dar părţile financiare nu pot susţine o astfel de investiţie. Şi atunci cumva lucrurile s-au legat extraordinar de frumos, a venit ROCA alături de noi. Am beneficiat şi de un împrumut pe lângă equity din partea lor şi am reuşit să demarăm proiectul mult visat, o investiţie într-o nouă fabrică.   • Visam să avem o fabrică, ceea ce s-a şi împlinit, o fabrică care să reflecte foarte bine misiunea şi valorile Artesana, să fie o fabrică transparentă în care oricine, oricând să poată să vadă transparent procesul de producţie.    • Mi se pare normal la început ca noi, antreprenorii, să fim cei care jonglează şi apoi dăm şi cu capul. Partea frumoasă a lucrurilor şi care trebuie să se întâmple inclusiv în antreprenoriat este maturitatea, care vine la pachet cu „nu poţi să faci bine toate lucrurile singur” şi trebuie să înţelegem asta. Cu cât înţelegi asta mai repede, cu atât aduci mai multe beneficii companiei. În ceea ce priveşte intrarea lui ROCA în Artesana, nu am avut foarte multe provocări, noi chiar ne doream să fim mai bine structuraţi. Ne-a ajutat foarte mult partea de strategie, de bord, întâlnirile lunare, financiare.   • Astăzi sunt 85 de angajaţi Artesana şi peste 60 de colaboratori în piaţă.    • Noua investiţie în fabrică a presupus şi angajare de personal, ba chiar o angajare de personal dublă faţă de ce am prevăzut noi, cu toate echipele, cu cei cu care am implementat proiectul, o echipă de italieni. Tehnologiile acestea le privim astăzi ca fiind ceva de speriat şi de fiecare dată eu contest asta: roboţii nu funcţionează singuri. În schimb, nivelul profesional al omului care trebuie să opereze acel robot trebuie să fie unul peste nivelul mediu. Cred că aici vine provocarea, mai ales în contextul în care la nivel de şcoli profesionale stăm destul de rău.   • Din ce cunosc eu, nu cred că este aşa o mare deschidere a antreprenorilor la fondurile de investiţii, din păcate. Nu ştiu câte oportunităţi le poate aduce un fond de investiţii. Din partea asta nu văd un foarte mare apetit şi e păcat, noi am încurajat şi de asta de fiecare dată când avem ocazia le povestim de la firul ierbii cât de importantă a fost contribuţia fondului în dezvoltarea companiei.   • De anul trecut suntem prezenţi şi pe pieţe externe . Una din direcţiile majore de dezvoltare este piaţa externă. Suntem în Europa în şapte state, acum două săptămâni am semnat cu Irlanda de Nord în 20 de magazine. Ne bucurăm de parteneriatul pe care îl avem de aproape două luni de zile în Republica Moldova. Ne dorim să consolidăm în continuare şi mai avem loc de creştere în piaţa din România, dar şi la export.  

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro