Ungaria şi-a legat viitorul industriei de companiile germane şi chinezeşti, în timp ce Polonia, care a crescut în umbra Germaniei, merge acum pe mâna americanilor şi rămâne datoare la sud-coreeni. Cum geopolitica modelează peisajul industrial în Europa de Est

Ungaria este printre puţinele ţări din lume unde au fabrici toţi cei trei mari constructori de maşini germani, Daimler, Volkswagen şi BMW. Acolo, ei au atras constelaţii de furnizori de piese, componente şi mai ales de baterii pentru maşini electrice. Marea majoritate a acestora din urmă sunt din China. Circa 30 de fabrici, dintre care una uriaşă a colosului chinez CATL, sunt aşteptate să facă până în 2030 din Ungaria unul din liderii mondiali ai producţiei de baterii pentru maşini electrice. Investiţia CATL, de 7,3 mili­ar­de euro, este cea mai mare din istoria Ungariei, fiind şi de trei ori mai mare decât cea care ocupa anterior acest titlu, o fabrică de baterii electrice de 1,9 miliarde euro a SK Inno­vation din Coreea de Sud.

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro