De la divizie de business la business de sine stătător. Mihai Logofătu, CEO Bittnet Group: „Este posibil să existe investitori care preferă să investească doar în anumite segmente de activitate”

Sinergiile dintr-un grup de companii pot reprezenta avantajul pe care companiile autonome, solitare nu îl au. Ajută la creşterea fiecărei companii antrenată în convenţie şi la creşterea grupului ca un tot. Ce faci însă când după o serie lungă de achiziţii şi integrări realizezi că unele dintre diviziile tale de business se transformă în business-uri de sine stătătoare? Cum listarea la bursă a unei companii este văzută ca încununarea tuturor eforturilor de până atunci, următorul pas este, evident, transformarea ei într-o companie publică, tranzacţionabilă. Păstrezi sinergiile, dar separi un pic lucrurile. Poate unii investitori vor să mizeze nu pe toate, ci doar pe o linie de business.  Germanii de la Volkswagen au oferit investitorilor oportunitatea de a evalua şi de a finanţa separat unele branduri din grup – Volkswagen, Audi, Porsche. Nu este o situaţie singulară la nivel global, iar un astfel de drum al unui conglomerat de companii este pavat în această perioadă şi la Bursa de Valori Bucureşti. În România, proprietarul Agroland a listat divizia de agribusiness la trei luni după ce a listat grupul. ROCA Investments, parte a grupului Impetum, creează piloni de business în domenii strategice din economie cu scopul final de a-i lista la bursă, cum a fost cazul Roca Industry. În sfârşit, Bittnet, grup de companii complementare din IT&C care a început un val de listări odată cu debutul pe bursă din 2015 şi care a profitat de atunci de toate mecanismele pe care aceasta le pune la dispoziţia antreprenorilor, continuă acest trend cu o strategie similară, dar mai vizibil. Din patru linii de business, două sunt „listabile”.

Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2023 InfoBursa

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro