
Instituţiile, companiile trebuie să simplifice mesajele spre consumatori sau clienţi, pentru că, în momentul în care livrezi un mesaj extraordinar de complex, omul are sentimentul că pierde controlul, pentru că nu înţelege ceea ce îi se cere sau nu înţelege ce urmează, a declarat Lavinia Ţânculescu, preşedinta Asociaţiei de Psihologie Industrială şi Organizaţională din România (APIO) în cadrul conferinţei KRUK Summit of Now – Ecosistemul financiar al încrederii. ”În momentul în care se simplifică şi comunicarea şi procesele, omul poate face o planificare a următoarelor etape, a următorilor paşi”, a adăugat ea.
Lavinia Ţânculescu spune că, din punct de vedere psihologic, există trei piloni principali în construirea încrederii, respectiv aspectul legat de predictibilitate, oamenii să aibă sentimentul că pot înţelege aşa că instituţiile cu care au de-a face îşi respectă cuvântul, aspectul legat de transparenţă şi aspectul legat de reciprocitate. Iar în interacţiunea individuală cu instituţiile contează foarte mult şi alte elemente de natură individuală, de exemplu, istoria personală, cât de mult ai fost învăţat cu o educaţie financiară încă de acasă, modul în care în familie obişnuieşti să îţi gestionezi finanţele ”Încrederea este un sentiment extraordinar de fragil. Chestiunea asta merge mână-n mână cu pierderea controlului. Nu mai oferi încredere pentru că nici tu nu mai ai de unde să dai încredere”Ce a mai declarat Lavinia Ţânculescu:
Informatie preluata din publicatia Ziarul Financiar - citeste integral articolul - click aici
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro